Silniční betonový obrubník šíře 150 mm je určen především pro dopravní stavby, kde hlavním požadavkem je kvalita a vysoká životnost užitých konstrukcí a materiálů.
Je vyráběný ve shodě s evropskou normou ČSN EN 1340. Podle této normy je na obrubník vydáváno evropské prohlášení o shodě se značkou CE. Hlavní odlišností a předností před konkurenčními silničními obrubníky je technologie výroby. Obrubník není vyráběn dvouvrstvou technologií, ale je lisován jako jednovrstvý.
Vlastnosti obrubníků KB-BLOK systém jsou shodné v celé jeho hmotě a na celém jeho povrchu. Tzn. odolnosti vůči CHRL, které jsou vždy posuzovány na hladkém čelním povrchu lisovaném z jemných písků frakcí 0-2 u konkurenčních produktů, tedy odolnosti vůči CHRL jsou shodné na celém povrchu obrubníku, nikoli jen na čelní pohledové straně.
Navíc u těchto obrubníků odpadá problém s rozdílným smršťováním jádrového a povrchového pohledového betonu, jehož důsledkem jsou četné nevzhledné povrchové trhliny, které vedou až k celkové destrukci povrchu obrubníků
Své uplatnění nachází především na průtazích měst, na městských i obecních komunikacích.
Největší předností tohoto prvku je jeho výška 300 mm, díky níž je možno prvek hlouběji zakotvit a docílit tak vyššího možného zatížení. Prvek je z jedné strany zkosený pro efektivní spádování vody.
Obrubníky se mezi sebou osazují do vytvořeného zámku systému pero-drážka, který zajišťuje jednoduchou pokládku, vysokou stabilitu a hlavně udržení obrubníků v jedné linii.
Obrubník vyniká vysokou pevností a odolností, mrazuvzdorností, nízkou nasákavostí a vysokou odolností vůči mechanickému i chemickému působení – silniční obrubníky mají zvýšenou odolnost vůči účinkům solí a chemických rozmrazovacích látek (CHRL).
Obrubník osazujeme do betonového lože výšky minimálně 10 cm. Betonové lože je provedeno ze zavlhlé betonové směsi. Doporučené minimální kotvení do základu je cca. 1/3 výšky obrubníků.